Ca | En | Es | Fr | Zh-hans

BLOG

Som el que fem: el Museu del Joguet, un museu transformador

Som el que fem: el Museu del Joguet, un museu transformador

El Museu del Joguet de Catalunya treballa des de fa anys en un programa que vol contribuir al canvi en l’actitud envers els jocs i els joguets per tal de construir una societat menys sexista. Aquest projecte transversal en tots als aspectes del Museu inclou, entre d’altres, un taller de gènere per a públic escolar, així com visites guiades per a públic general.

Ara, volem anar més enllà i sortir de les parets del Museu per tal d’arribar al màxim de persones en tots els territoris del país.

 

Aprendre i créixer sense sexisme

 

Per aquest motiu, el Museu ha presentant el projecte El joc de la innocència?, al programa Impulsa Cultura 2020 i ha estat seleccionat per tal de passar a la segona fase del programa.

El programa Impulsa Cultura és un pla de formació i acompanyament que la Fundació Catalunya Cultura ofereix anualment i de manera gratuïta a projectes culturals d’arreu del territori. L’objectiu del programa és treballar, amb les institucions participants, aquells aspectes clau que les ajudaran a impulsar el seu projecte, desenvolupant de manera integral la seva estratègia per a esdevenir més sostenibles. El programa també incideix en l’accés del projecte cultural al finançament privat incentivant i proporcionant noves experiències de col·laboració.

El joc de la innocència? és un projecte transmèdia que inclou una exposició itinerant i que té com a missió contribuir al canvi en l’actitud envers els jocs i els joguets actuals i en la seva concepció. El seu objectiu és que la societat evolucioni cap a jocs i joguets no sexistes i contribuir així a crear una societat que ho sigui menys; que la mainada pugui aprendre i créixer sense sexisme.

 

 

El projecte vol tenir un impacte profund i durador en la societat, esdevenint un recurs, però també una plataforma col·laborativa i de discussió de tots aquells temes relacionats amb els infants i el sexisme, i per extensió el sexisme en la societat.

El projecte és una exposició itinerant amb recursos interactius físics, en línia i transmèdia que motivarà les persones visitants per tal que puguin identificar els estereotips de gènere en els joguets dels infants, des del bressol i a través de la història. I és que els jocs i els joguets esdevenen un mitjà de transmissió de valors, capacitats, habilitats, creences… que nens i nenes aprenen de forma inconscient i que els encasellen en models i rols diferents de masculinitat i de feminitat.

 

 

Es tracta, doncs, d’un projecte de transformació social, adreçat a contribuir a eliminar el sexisme i a promoure la igualtat, amb un fort component didàctic (amb materials transmèdia per a escoles, per a famílies i per al públic en general), i que fomenta l’esperit crític, l’equitat i l’accessibilitat des d’una perspectiva d’universalitat, atès que vol arribar a tota la societat.

 

 

* les il·lustracions són de Robert Garcia Barragán

 

Share